Pro Progressione

Pro Progressione

Miért érdekes a CCG Youth Week-je? Korábbi résztvevőkkel beszélgettünk…

2021. június 11. - Pro Progressione

A Careers in the Common Good harmadik éves nyári programjára készül. De hogy milyen is egy ilyen esemény, arról talán azok tudnak a leghitelesebben beszámolni, akik már élőben, a helyszínen is megtapasztalták ezt… ezért megkérdeztük a korábbi CCG-programok néhány résztvevőjét az élményeikről. A résztvevők különböző kelet-európai és távolabbi országokból érkeztek. Több út vezetett hozzánk: hírlevelek, Facebook-csoportos bejegyzések és kifejezetten egy projekt kick-off programra keresés a Google-on. Nem számít a mód, örültünk, hogy megismerhettük őket, és öregdiákként azóta is tarjuk velük a kapcsolatot.

img_20190812_101254387.jpg

Miért jelentkeztél?

Petra (Summer Course 2019): Ami talán a legjobban vonzott, az a lehetőség, hogy kapcsolatba léphessek az érdeklődési körömben dolgozó sikeres személyekkel és szakemberekkel. Régen nehezen szólítottam meg olyan  ismeretlen embereket, akiktől egyébként karrier tanácsokat tudtam volna kérni –  ezért ez az esemény tökéletes lehetőségnek tűnt – különösen azért, mert a csoportom szakemberei közül sokan hozzám hasonló háttérrel rendelkeztek.

Victoria (Youth Week 2020): Jelentkeztem, mert érdekelnek a társadalmi projektek és a szociális vállalkozás. Volt egy kezdeti projektötletem, de szerettem volna továbbfejleszteni és megvalósítani, ehhez pedig támogatásra volt szükségem.

Jana (Youth Week 2020): Újj kihívásnak tekintettem, de lehetőségnek is, hogy fejlődjek, és új emberekkel ismerkedjek meg.

Yusuph (Youth Week 2020): Jelentkeztem, mert több ismeretre volt szükségem a társadalmi változások vezetésével kapcsolatban. Éppen egy fenntartható tanulási központ létrehozását terveztem, de voltak még kérdéseim.

Eliška (Summer Course 2019): Jelentkeztem, mert a CCG lehetőséget kínált a különböző háttérrel rendelkező és különböző szakmákban dolgozó emberek megismerésére. Ami szintén vonzott, az a CCG által kínált viszonylag informális környezet.

 

Milyen volt a tapasztalatod a CCG-vel kapcsolatban?

Ðurđica (Summer Course 2019): A magyarországi nyárnak a tanulásról kellett volna szólni, de végül sokkal több lett belőle! Nemcsak ismereteket szereztem és csodálatos emberekkel találkoztam, hanem ihletet, lendületet és akaratot kaptam! Az eszközök, a projekt – itt jó irányba terelheted az újonnan megtalált energiát, azt, amely mindig ott volt benned, és csak egy kis külső segítségre, a hasonló gondolkodású szakemberek támogatására  volt szüksége.

Participant (Social Project Training 2021): Segített abban, hogy újra kapcsolatba léphessek azzal az énemmel, aki a közösséget akarja szolgálni, és nagyon biztató volt látni, hogy mások is szeretnének hozzájárulni közösségük javításához.

youth_week_2019-2.JPG

Mit tanultál az eseményen?

Jana (Youth Week 2020): Egy projekt megszervezéséhez szükséges lépéseket, a SMART célok kitűzését, a projekt finanszírozását.

Participant (Career Path Seminar 2021): Úgy érzem, hogy ez egy lépés volt a közjó felé abban az értelemben, hogy egy valóban motivált csoportban hasznos energiák és készségek alakultak ki ahhoz, hogy befolyásolni tudják környezüket, és erőségeikkel és értékeikkel pozitívan hozzájárulhassanak a társadalom fejlődéséhez.

Margarida (Youth Week 2020):  Jelentkeztem, hogy többet tudjak meg arról, hogyan áll össze egy projekt. Sokat tanultam arról, hogyan tervezzek és indítsak be egy projektet, sok hasznos tippet kaptam.

Petra (Summer Course 2019): Azt hiszem, az egyik legnagyobb tanulság a rendezvény alatt, az a közösségi hálózatok és maga a networking ereje volt (…) Azt hiszem, a sok emlék és új kapcsolatok mellett a CCG bátorságot adott ahhoz, hogy megtegyem az első lépést, amit egyébként nem mertem volna megtenni. Rájöttem, hogy többen hajlandóak segíteni és tanácsokat adni, mint azt gondoltam volna.

Trim (Summer Course 2019): Sok mindent megtudtam még azokról a témákról is, amelyekről korábban már tanultam (..). Azt vártam, hogy a karrieremhez szükséges dolgokról tanuljak, és ez így is lett, mert néhány facilitátor olyan dolgokat mutatott meg, amiről egyébként is tudni akartam.

Victoria (Youth Week 2020): A Design thinkingről tanultam: hogyan fókuszáld az ötleteidet, hogyan találod meg a megoldani kívánt legfontosabb problémát, milyen célcsoporttal foglalkozz és kik lehetnek még érintettek. Emlékeztetett arra, hogy fontos olyanért dolgozni, amit szeretek és amiben jó vagyok, és hogy a szociális vállalkozás ebben az értelemben egy ígéretes karrierút.

 

Hogyan járult hozzá a CCG-vel kapcsolatos tapasztalod karriedhez?

Eliška (Summer Course 2019):  A CCG megtanított arra, hogy a bizonytalanság nem egyenlő a kudarccal, és valójában rengeteg új, izgalmas lehetőséget és készséget teremthet. Különösen a karrierjüket megváltoztató embereket hallgatva kezdett egyre jobban érdekelni az egyetem utáni élet, mert azt tapasztaltam, hogy még egy nem-hagyományos karrier út is lehet nagyon eredményes. Összefoglalva, a CCG-nek köszönhetem, hogy megtanított arra, hogyan vegyem kezembe a karrierem irányítását (különösképpen értékelve az új készségeket), és ne féljek új dolgokat megismerni, tudván, hogy a hagyományos karrier-lépcsőkön kívül számos más lehetőség is van a fejlődésre.

Jana (Youth Week 2020): Javította a szervezési, kommunikációs és megvalósítási képességeimet.

Petra (Summer Course 2019):  Megerősített abban, hogy mindenképpen szeretnék egy „karriert a közjóban”, és így vagy úgy pozitív hatást gyakorolni a környezetemre. Ahelyett, hogy nagy szervezetben vagy intézményben dolgoznék, mindaddig, amíg olyat teszek, ami miatt értékesnek érzem magam és a munkám, szívesen dolgozom bárhol, függetlenül attól, hogy milyen kicsi vagy nagy a hely. Szeretnék a nemzetközi fejlődés és a fenntarthatóság terén karriert, és többet megtudni a közpolitikai döntéshozatalról is. A CCG rávilágított, hogy ez egy olyan út, amely időnként frusztráló lehet, de mindenképpen érdemes folytatni.

youth_week_2019-3.JPG

Mit mondanál azoknak, akik a 2021-es Youth Week iránt érdeklődnek?

Jana (Youth Week 2020): Lépj ki a komfortzónádból, és légy része egy ilyen csodálatos projektnek és közösségnek.

Participant (Social Project Training 2021): Azt mondanám, hogy ha van ötleted egy társadalmi projektre, és nem tudod, hol kezdd – és szeretnéd a lehető legjobban érezni magad (már amennyire ez egy Zoom callban lehetséges) miközben új embereket ismersz meg – akkor mindenképpen jelentkezz! Segítenek abban, hogy az alapjaitól jól kezeld a projektet.

Petra (Summer Course 2019):  Azt mondanám, hajrá! Az egyik dolog, amit CCG-n keresztül tanultam a hálózatépítésről és a lehetőségekről, az az, hogy ugorj neki, akkor is ha bizonytalan vagy. Nincs rosszabb, mint a megbánás. A CCG csapata valóban kivételes abban az értelemben, hogy biztonságban érzed magad, és nagyon támogató és motiváló környezetben dolgozhatsz.

Trim (Summer Course 2019) : Azt mondanám, hogy nem fogod megbánni, mert megtanulod a karrierhez szükséges dolgokat, és nagyon jól fogsz szórakozni.

Eliška (Summer Course 2019): Szerintem mindenképpen jelentkezz, mivel a program sok szinten gazdagít, nemcsak a karrieredet illetően, hanem a fenntarthatóság vagy az emberi jogok szélesebb körű témái kapcsán is – ez a két téma pedig kiemelkedő fontossággal kell, hogy bírjon a közép- és kelet-európai diskurzusban, és a CCG kiváló lehetőséget kínál az ezekhez való kapcsolódásra.

Margarida (Youth Week 2020): Hajrá, egy hét tanulás, megerősítés és motiváció.

 

Mi lesz a folytatás?

Amíg az idei Youth Weekre készülünk, szívünket melengették öregdiákjaink válaszai és visszajelzései. Örömmel látjuk, hogy a résztvevők fontos készségeket és kapcsolatokat vittek magukkal, és a tanult kompetenciáikat és üzeneteket rendszeresen használják. Ahogy Eliška fogalmazott, aktuális rendezvényeinken fenntartjuk a “no-pressure környezet” szellemiségét, megközelíthető szakemberekkel dolgozunk és bátorító közösséget építünk. A kulisszák mögött új programokon is dolgozunk – és örömmel látjuk, hogy a korábbi résztvevők azt várják tőlünk, amit terveztünk: például egy állásinterjúra való felkészülést, “facilitator speed-datinget” és az alumni találkozót. Bízunk benne, hogy bővítjük kapcsolatainkat, új résztvevőket ismerhetünk meg, és végül az CCG-alumni közösségben üdvözölhetjük őket.

A Youth Weekről itt tudhatsz meg többet.

A bejegyzés trackback címe:

https://proprogressione.blog.hu/api/trackback/id/tr3316588828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása